Program


GOSPOĐA MINISTARKA
7

GOSPOĐA MINISTARKA

Branislav Nušić
Gospođa ministarka
Režija: Tatjana Mandić Rigonat

premijera: 08 oktobar 2013.

O predstavi

“Gospođa ministarka” – zamišljena kao arhetip, komična maska, stanje svesti, deformacija koja nema pol ( i muško je i žensko svojstvo), travestija. Prerušavanje je svojstvo plemenite pozorišne igre koja stvara smisao i traga za istinama o čoveku, životu, društvu. Ali igre prerušavanja odlika su i političkog života, deo svakodnevne matrice stvaranja poželjnih “imidža” na tržištu borbe za vlast i moć. Prerušavaju se i ljudi i ideje. Opšta travestija. Žanr svakodnevnice. Vlastohleplje ukida i razum. Nekada su u pozorište sve uloge igrali muškarci jer je društveno neprihvatljivo bilo da žene glume. Ta pozorišna praksa danas je ogledalo za nove puritance i malograđane kojima je neprihvatljivo štošta, možda i da muškarci glume žene i žene muškarce. Ram za predstavu je pesma Jovana Jovanovića Zmaja “Srpska politika”: “Gde je srpska politika? Je l’ kuvana il’ je presna? Je l’ skromna il’ je besna? Je l’ žedna il’ je glada? Ili igra ili svira? Il’ se malo restaurira? Il’ izdiše il’ se rađa? Il’ joj kakva baba vrača? Ili puzi ili sedi? Il’ se smeje il’ se jedi? Je l’ u dvoru  bogatome? Il’ u gnezdu vraninome? Ima l’ cuclu ili zvečku? Il’ je gdegod u zapećku? Je l’ u službi il’ u miru? Il’ u kakvom manastiru?”

Vreme u kojem živim pozvalo me je da ga mislim kroz Nušića, kroz njegovo ljuto duhovito komediografsko pero. Njegovi likovi nisu bezazleni, i kad im se smejem, ja ih se i plašim. Odavno su se razmileli svuda oko mene, skrojili društvo po sopstvenoj meri, pa se oni danas nama smeju.

Ministarku je Nušić pisao tridesetih godina prošlog veka, u okolnostima razvoja kapitalizma i građanskog  klasnog društva  između dva rata, a znamo šta su tridesete godine iznedrile – i fašizam i nacionalizam i totalitarizam. Ostajući u vizuelnom okviru tridesetih, želela sam da podvučem kontinuitet društvenih deformacija, mentalitetskih zauma. Volela bih da Nušić nije moj savremenik, da je po njegovom svetu pala kosmička prašina, ali danas njegova aktuelnost boli i na nivou rečenice i situacije, i društvene dijagnoze.

Tatjana Mandić Rigonat

 

SCENSKI PROSTOR Tanja Mandić Rigonat, Branko Cvijić   

KOSTIMOGRAF Ivana Vasić, Ivana Šešlija - Studio KONSTRUKT

KOMPOZITOR Draško Adžić

SCENSKI POKRET Anđelija Todorović

SCENSKI GOVOR  dr Ljiljana Mrkić Popović    

DIZAJN SVETLA Srđan Cvetković 

ORGANIZATOR Tanja Perović

ASISTENT KOSTIMOGRAFA Zorana Mia Radović

ASISTENT ORGANIZATORA Mina Korać

INSPICIJENT Željko Jaćić

SUFLER Miljan Miljanović

 

Lica

ŽIVKA Goran Jevtić

SIMA Mihailo Todorović

ČEDA Miloš Vlalukin

DARA Uroš Jovčić

RAKA Katarina Marković

ANKA Nemanja Oliverić

PERA PISAR Predrag Grujić

MOMAK iz administrativnog Marko Milošević

DR NINKOVIĆ Ivan Mihailović / Nebojša Rako

RISTA TODOROVIĆ, počasni konzul Nikarague  Nenad Nenadović

UJKA VASA Vlastimir Velisavljević / Branko Cvejić

TETKA SAVKA Dragoljub Denda / Rade Marković

TETKA DACA Branislav Platiša / Bora Nenić

SOJA RASPUŠTENICA Žarko Stepanov / Stojan Đorđević 

TEČA JAKOV Miroslav Žužić

MILE Rastko Vujisić

JOVA POP – ARSIN Saša Nićiforović

SAVA MIŠIĆ Stefan Kovačević

PERA KALINIĆ Darko Ivić

GOSPA NATA, bivša ministarka Marko Janjić

ŽANDARMI Miljan Miljanović, Alen Alidini 

 

 

 

(Izvor: buha.rs)

Preporuka


Artur Šnicler Vrteška Režija: Darijan Mihajlović

Prema priči Kurt quo vadis? Erlenda Lua, dramatizacija Milena Depolo Pitam se, pitam,…

Dario Fo Pošteni provalnik Režija: Milan Karadžić